Що повинна вміти дитина у віці від 1 року до 2 років?

Переклад з книжки О. М. Земцової "Грамотейка. Интеллектуальное развитие детей 1-2 лет"

 

Розвиток мовлення

  • розуміти значення слів. Дитині можна давати різні завдання: виконати дії (топнути ніжкою, дати ручку, поплескати в долоні та ін.), принести певний предмет (дай книжку, дай ляльку та ін.), обрати предмет за його ознакою (дай маленький м'ячик, дай червоний кубик), показати предмети в оточенні або на картинці (де ліжко, стілець, телевізор, дзеркало? покажи півника, корову, домик та ін.)
  • вимовляти склади і прості слова (ох, са, лю, мама, папа, баба, дед, дай, м'яч, дім, стіл та ін.)
  • наслідувати звукам тварин і предметів (як гавкає собака, пищить мишка, нявчить кішка, їде машина, стучить молоток та ін.)
  • знати власне ім'я, імена близьких
  • відповідати на запитання: "Як тебе звуть? Як звуть маму (тата)?"
  • давати відповідь одним словом на прості запитання за змістом картинки
  • уміти слухати короткі вірші, короткі казки, чистоговорки, потішки, розуміти їх зміст
  • повторювати за дорослим окремі слова (рядки) з потішок, чистоговорок
  • відповідати на прості запитання за змістом тексту

 

Математика

  • знайомитись з поняттями "один", "жодного", "мало", "багато"
  • вчитись порівнювати ці поняття між собою: "Дивись, у цій коробці один кубик, а у цій - багато" і т. п.
  • уміти показувати потрібну кількість предметів в оточенні та на картинках (у якій тарілці багато печива, а в якій мало; у якого кошеняти багато м'ячиків, а в якого - один)

 

Розвиток мислення

  • знайомитись з основними кольорами (червоний, жовтий, зелений, синій, чорний, білий); називати кольори предметів в оточенні та на картинках
  • учитись показувати предмет певного кольору серед інших. Спочатку показують два однакові предмети різних кольорів, потім - 3-4 ("Покажи червоний кубик)
  • учитись показувати предмети, підбираючи їх за кольором один до одного ("Знайди пару для червоної рукавички, підбери кришку для синьої каструлі та ін.)
  • учитись знаходити пари предметів за значенням: гриб і кошик, чашка і блюдце, ліжко і подушка та ін.
  • учитись знаходити предмети серед інших за кількома ознаками (маленький жовтий кубик)
  • учитись підбирати предмети за розміром: до великого столу великий стілець, до маленького - маленький і т. п.
  • учитись знаходити невідповідності на картинках: синій огірок, ведмедик з вухами зайця та ін.

 

Розвиток пам'яті

  • запам'ятовувати зміст простої картинки і відповідати на запитання за нею, коли книжку закрито: "Хто був намальований? Що він тримав у лапках?"
  • запам'ятовувати 2-3 предмети на картинках, називати їх

Коментарі

Напишіть свій коментар