Що повинна вміти дитина у віці від 3 до 4 років?
Переклад з книжки О. М. Земцової "Грамотейка. Интеллектуальное развитие детей 3-4 лет"
Пам'ять, увага, мислення
- виконувати завдання, не відволікаючись протягом 5-7 хвилин
- складати за запропонованим зразком прості побудови з конструктора
- розрізняти та правильно називати основні кольори
- знаходити ознаки подібності та відмінності між двома предметами або картинками
- розв'язувати прості логічні задачі і з трьох предметів обирати потрібний
- відповідати на запитання: "Для чого потрібна ручка у дверей?", "Що треба зробити, щоб чай став солодким?" і т. п.
- знаходити помилки і невідповідності на картинках
- знаходити пару для кожного предмета; пояснювати зв'язок між предметами в парі
- розкладати 4-6 картинок по порядку; знати, що було спочатку, що потім
- запам'ятовувати і називати без допомоги дорослого 4-5 предметів, передавати зміст сюжетного малюнку
- називати власні ім'я та прізвище, імена мами, тата, бабусі, дідуся, свою домашню адресу
У цьому віці дитина має величезний потенціал, її пізнавальні здібності активно розвиваються. Малюк вчиться розуміти сенс запитань і співвідносити їх з предметами та явищами оточуючого світу, проявляє ініціативу і самостійність при виконанні завдань.
Математика
- визначати розташування предметів: справа, зліва, посередині, вгорі, внизу, позаду, попереду
- впізнавати і правильно називати круг, овал, квадрат, трикутник і прямокутник
- впізнавати і правильно називати всі цифри, від 0 до 9
- рахувати предмети в межах 10, співвідносити кількість предметів з відповідною цифрою
- знати, скільки лап у кішки, крил у пташки, пальців на руці і т. п.
- розкладати цифри від 1 до 5 у вірній послідовності, в прямому та зворотному порядку
- знати склад чисел 2, 3, 4, 5
- порівнювати предмети за величиною (довжиною, шириною, висотою, товщиною)
- порівнювати кількість предметів, розуміти значення слів "більше", "менше", "порівну"
- робити рівними нерівні групи предметів: додавати один предмет до групи з меншою кількістю предметів
Дитина навчається кількісному та порядковому рахунку, знайомиться з графічним образом числа, вчиться правильно писати цифри
Розвиток мовлення
- називати оточуючі предмети
- розуміти, які предмети відносяться до груп "меблі", "іграшки", "транспорт", "продукти", "овочі", "фрукти", "одяг" та ін.
- правильно називати частини предметів (деталі одягу: рукава, манжети, комір, кишеня та ін.)
- розуміти відмінності будови тіла людини та тварин, називати їх частини тіла (руки - лапи, нігті - кігті, волосся - хутро, обличчя - морда); правильно утворювати множину (вухо - вуха, волос - волосся)
- називати дії людини і тварин (біжить, стрибає, біжить та ін.)
- знаходити предмет за описом (м'яч - круглий, гумовий, червоний)
- самостійно складати опис предмета
- підбирати протилежні слова (цеглина тверда, а подушка м'яка)
- розуміти значення прийменників (в, на, під, за, між, перед, біля та ін.)
- знати, які бувають професії, чим займаються люди цих професій
- підтримувати бесіду: вміти відповідати на запитання і правильно їх задавати
- розповідати напам'ять кілька віршів, потішок, загадок
- складати невелику розповідь за картинкою з допомогою дорослого; узгоджувати слова за родом, числом і відмінком
- переказувати зміст почутої казки
У цьому віці активно розвивається зв'язне мовлення дитини, формується її словниковий запас; дитина демонструє інтерес до творчості.
Графічні навички
- користуватись різноманітними зображувальними засобами: крейдою, фарбами, олівцями, фломастерами
- проводити лінії різної довжини і напрямку; малювати кола, прості предмети (будиночок, грибок, кораблик і т. п.); обводити і розфарбовувати картинки
Виходить на завжди акуратно, але дитина виконує подібні завдання найчастіше із задоволенням.
Коментарі
Напишіть свій коментар