Що повинна вміти дитина у віці від 5 до 6 років?
Переклад з книжки О. М. Земцової "Грамотейка. Интеллектуальное развитие детей 5-6 лет"
Пам'ять, увага, мислення
- розкладати від 6 до 8 картинок у вірній послідовності
- запам'ятовувати 5-6 предметів, зміст сюжетної картинки
- знаходити пару кожному предмету; пояснювати, який між ними зв'язок
- знаходити закономірність у розташуванні предметів
- вирішувати прості логічні задачі і з трьох предметів обирати потрібний
- знаходити ознаки подібності та відмінності між двома предметами і малюнками
- знаходити серед предметів зайвий, пояснювати свій вибір
- розрізняти і правильно називати всі кольори та відтінки
- розрізняти природні явища; правильно визначати послідовність пір року, порядок днів тижня, частини доби; розуміти значення слів "позавчора", "вчора", "сьогодні", "завтра", "післязавтра"
- відповідати на запитання: "Як називається наша планета? Як називається місто, в якому ти живеш? Назви столицю нашої держави"
Математика
- рахувати одиницями до 20 в прямому і зворотному порядку, десятками до 100
- розкладати числа у правильній послідовності, знаходити пропущене число
- впізнавати і правильно писати цифри
- порівнювати кількість предметів, розуміти значення математичних знаків >, <, =
- порівнювати предмети за величиною (довжиною, шириною, висотою, товщиною)
- зрівнювати кількість предметів у групах
- правильно використовувати в мовленні порядкові числівники
- розрізняти парні та непарні числа
- розв'язувати прості приклади і задачі на додавання та віднімання
- орієнтуватись у просторі і на аркуші паперу (вправо, вліво, посередині, вгорі, внизу, попереду, позаду)
- впізнавати і правильно називати геометричні фігури (круг, овал, трикутник, квадрат, прямокутник, ромб, трапеція) і тіла (куб, куля, циліндр, конус, паралелепіпед)
- ділити круг, квадрат, прямокутник на 2 і 4 рівні частини
Розвиток мовлення
- називати оточуючі предмети, дії людей і тварин
- називати узагальнюючим словом предмети, які належать до груп "меблі", "робочі інструменти", "іграшки", "транспорт", "продукти", "овочі", "фрукти", "музичні інструменти" та ін.
- правильно вживати іменники в однині та множині
- знаходити предмет за описом (морозиво - холодне, біле, солодке); самостійно складати опис предмета
- підбирати слова, близькі та протилежні за значенням (мілкий - глибокий)
- розуміти значення прийменників (в, на, під, за, між, перед, біля та ін.)
- називати ознаку предмета за матеріалом, з якого він зроблений: гумовий, пластмасовий, дерев'яний, скляний, цегляний, хутряний, пуховий, вовняний
- знати, які бувають професії; назви свят
- підтримувати бесіду: вміти відповідати на запитання і правильно їх задавати
- розповідати напам'ять кілька віршів, потішок, загадок; відгадувати загадки
- складати за картинкою зв'язну розповідь з 6-7 речень; узгоджувати слова за родом, числом, відмінком
- переказувати зміст почутої казки; використовувати в мовленні прості і складні речення
- вигадувати завершення до оповідання
- виділяти перший і останній звук у слові; розуміти, чим відрізняється буква від звуку (звуки - це те, що ми чуємо, а букви - знаки, якими позначають звуки на письмі)
- правильно називати звуки і букви
- визначати кількість складів у слові, наголошений склад
- читати речення і невеликі тексти; розуміти зміст прочитаного
Графічні навички
- користуватись різноманітними зображувальними засобами: крейдою, фарбами, олівцями, фломастерами
- проводити лінії різної довжини і напрямку; малювати кола, прості предмети; штрихувати фігурки; копіювати малюнки і написи; обводити клітинки за зразком і під диктовку (графічний диктант); розфарбовувати
- писати друковані літери; виконувати завдання в прописах
Коментарі
Напишіть свій коментар